Sıcak bir günde olgun bir şeftalinin tadını çıkarmak çok keyifli olabilir. Bu meyveler aynı zamanda şunları içerir:
Araştırmalar şeftalilerin insan vücudu üzerinde güçlü bir etkiye sahip olduğunu gösteriyor. İşte bu meyveleri yerken yaşayacağınız yan etkilerden bazıları.
-
Kalp hastalığı geliştirme riskini azaltmak. 2013 yılında yapılan bir araştırmaya göre,Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics dergisinde yayınlanan, yüksek seviyelerde antosiyanidinler ve flavonoidler (şeftalilerde bulunur) "iyi" kolesterolü artırır ve trigliseritleri düşürür. Bütün bunlar kardiyovasküler hastalık olasılığını azaltmaya yardımcı olur.
-
Meme kanserinin yayılmasını azaltmak. 2014 yılında yapılan bir çalışmada (yayınlananJournal of Nutritional Biochemistry), şeftalilerin polifenoller nedeniyle meme kanseri hücrelerinin büyümesini ve bunlarda ikincil tümör büyümesi odaklarının oluşumunu yavaşlatabileceğini belirtiyor. Bunu yapmak için günde iki veya üç meyve yemek yeterli olacaktır. Tarım ve Gıda Kimyası'nda yayınlanan bir başka araştırma, Rich Lady şeftalilerindeki fenolik bileşiklerin meme kanseri hücreleri üzerinde aynı etkiye sahip olduğunu gösterdi.

-
Sindirimi iyileştirmek. Bunun nedeni şeftalilerin içerdiği diyet lifidir. Böyle orta boy bir meyvede – iki gram diyet lifi.
-
Osteoporoz gelişme olasılığını azaltmak. Bir şeftali kullanımı ile birlikte,Günlük potasyum alımınızın yaklaşık yüzde altısını alırsınız. Ve bu madde, 2020 yılında yapılan bir araştırmaya göre kemik sağlığı için iyidir ve yeterli miktarda alındığında osteoporoz riskini azaltabilir.
-
Solunum yolu hastalıklarının semptomlarının giderilmesi. Gerçek şu ki şeftali C vitamini açısından zengindir.Ek olarak, bir meyve yaklaşık altı miligram besin içerir. Uluslararası Vitamin ve Beslenme Araştırmaları Dergisi'nde yayınlanan bir araştırmaya göre, C vitamini takviyesi alan bronşit veya pnömonisi olan yaşlı insanlar, plasebo içenlere göre daha iyi sonuç verdi.
Haber hikayeleri bir doktor reçetesiyle eş tutulamaz. Karar vermeden önce bir uzmana danışın.