Diyabet gelişimini önlemenin basit bir yolu olarak adlandırıldı: diyete ihtiyacı yok

Avrupa Diyabet Çalışmaları Derneği'nin (EASD) yıllık toplantısında sunulan çalışma

) 2022'de bilim insanları verileri analiz ettikonuyla ilgili neredeyse 20 çalışma. Bunlara bir milyon yetişkin hasta katıldı. Uzmanlar çay içmek ile II. Tip diyabet riskini azaltmak arasında bir bağlantı buldu ancak bu, kişinin ne kadar çay içtiğine bağlı.

Geçtiğimiz yıllarda birikmişPek çok çalışma, çayın kalp-damar sağlığını iyileştirmekten kanser riskini azaltmaya kadar potansiyel sağlık yararlarına değindi.Şimdi bilim insanları çay içmek ile tip 2 diyabet geliştirme riski arasındaki ilişkiyi açıklığa kavuşturmaya çalışıyor.

Biyologlar daha önce iki bölümlü bir inceleme yapmıştımevcut çalışmalar. İlk aşamada bilim insanları bir kohort çalışması yürüttü. 12 yıl boyunca takip edilen 5.000'den fazla yetişkinden elde edilen veriler kullanıldı.Hastaların yaklaşık yarısı çay içtiğini bildirdi. Ancak gözlem döneminin sonunda tip II diyabet görülme sıklığı hem çay içenlerde hem de içmeyenlerde aynıydı.

Bu nedenle çalışmanın ikinci aşamasındaUzmanlar, doz-cevap yönünün çay tüketimini ve diyabet gelişimini etkileyip etkilemediğini test etti. 19 çalışmanın verilerini inceledikten sonra uzmanlar, kişinin düzenli olarak ne kadar çay içtiğine bağlı olarak tip 2 diyabet riskinin azaldığını buldu.

Günde bir ila üç fincan çay içenlerin diyabet geliştirme olasılığı %4 daha azdı. Günde en az dört fincan çay içenlerin hastalığa yakalanma riski %17 daha düşüktü.

Araştırmanın baş yazarı Xiaying Li şunları söyledi:Cinsiyet, coğrafi konum ve tüketilen çay türü kontrol edildikten sonra bile diyabet riskinin azaldığı gözlemlendi. Lee, bunun içeceğin içindeki bir şeyin vücudun metabolizmasını etkilediğini gösterdiğini söyledi.

Daha fazla oku:

Mars'ta imkansız olan bir fenomene bakın

Devasa bir uydu, gece gökyüzündeki tüm yıldızları ve gezegenleri gölgede bırakabilir

Çin, 6 yıl içinde füzyon gücüne sahip olacağını söyledi

Kapak fotoğrafı: NIH Resim Galerisi