Beyni bunamadan koruyan ürünler ve bunların ne zaman kullanılacağı

Önceki çalışmalar diyetle magnezyum alımının biyolojik süreçleri etkilediğini göstermiştir.

Beynin yaşlanmasını önleyen.Ancak nöroprotektif etkilerinin altında yatan kesin mekanizmalar açıkça tanımlanmamıştır. Bilim insanları magnezyum alımının hangi noktada beyin sağlığını etkilemeye başladığını bilmiyor.

Yaşam tarzı ve diyet - değiştirilebilir faktörlerdemans gelişme riski. Çalışma yazarları, magnezyumun önleyici bir madde olarak rolü hakkında daha fazla şey bilinmesinin önemli olduğunu söylüyor. Bu nedenle, Avustralya Ulusal Üniversitesi'ndeki personel okudubeyin hacimleriVebeyaz cevher lezyonları(beyaz cevher lezyonları, WML) ve bu faktörlerin diyetteki magnezyum alımıyla nasıl ilişkili olduğu.

beyin hacmi- özellikle önemli bir gelişme faktörünörodejeneratif hastalıklar. Alzheimer hastalığı olan kişilerde atrofi, klinik semptomların ortaya çıkmasından hemen önce gerçekleşir. Hastalığın erken bir özelliği, öğrenme ve hafızada rol oynayan karmaşık bir beyin yapısı olan hipokampusun atrofisidir.

Beyaz madde merkezi boyunca bulunursinir sistemi, ancak esas olarak beynin iç kısmında. Gri maddeye bağlanan milyonlarca sinir lifi demetinden oluşur.beyaz cevher lezyonları- beyinde anormal miyelinasyon alanlarıbeyin, beynin MRI taramasında parlak noktalar olarak görünür. Bazen normal yaşlanmayı gösterirler ve klinik önemi yoktur. Ancak sıklıkla sinirleri çevreleyen yalıtkan kılıf olan miyelinin iltihaplanmasına ve hasar görmesine işaret ederler. Bu anormalliklerin Alzheimer hastalığı ve felç gibi nörodejeneratif durumların erken bir belirtisi olduğu düşünülmektedir.

Yeni çalışma söz konusu40 ila 73 yaşları arasında hiçbir nörolojik bozukluk belirtisi olmayan 6.001 kişi. 16 ay boyunca beş kez çevrimiçi bir anket doldurdular ve bilim adamları, yanıtlarını, değişen porsiyon boyutlarında 200 gıdaya dayanarak günlük magnezyum alımını hesaplamak için kullandılar.

Magnezyumun gıdayla birlikte verildiği ortaya çıktıbüyük beyin hacimleri ve özellikle gri ve beyaz maddede düşük WML ile ilişkilidir. Bilim adamları, magnezyumun nöroprotektif etkisinin önemli olduğunu ancak farklı beyin bölgelerinde (en önemlisi gri madde ve hipokampusta) farklılık gösterdiğini buldu.

Bilim insanları normal insanlardan elde edilen verileri karşılaştırdıYemeklerle birlikte 550 mg'dan fazlasını alan kişilerin günlük magnezyum alımı (yaklaşık 350 mg). İlk grubun beyin yaşının, 55 yaşına geldiklerinde "vücut yaşlarından" yaklaşık bir yıl daha genç olduğu ortaya çıktı.

“Magnezyum alımını %41 oranında artırmak,beyin boyutundaki yaşa bağlı azalmayı azaltmak için. Bu, gelişmiş bilişsel işlevlerle ve yaşamın ilerleyen dönemlerinde demans riskinin azalması veya gecikmiş demans başlangıcı ile ilişkilidir," diye açıklıyor çalışmanın baş yazarı Khawla Alatik.

Veriler güçlü bir bağlantı gösterirkenErkeklerde ve kadınlarda magnezyum alımı ile beyin hacmi ve WML arasında maddenin olası nöroprotektif etkileri yalnızca kadınlarda anlamlıydı. Ek olarak, çalışma diyetteki magnezyum alımı ile kan basıncı arasında bir ilişki göstermedi.

Yeni kanıtlara dayanarak araştırmacılar, nörodejeneratif hastalıklara karşı korunmak için magnezyum alımının daha erken yaşlardan itibaren artırılmasını öneriyor.

“Araştırmalar göstermiştir ki daha yüksekDiyetle magnezyum alımı, 40 yaşında ve hatta daha erken yaşlarda ortaya çıkan koruyucu etkilerle, yaşlanma sürecinin erken dönemlerinde nörokorumayı destekler. Bu, her yaştan insanın magnezyum alımına daha fazla dikkat etmesi gerektiği anlamına geliyor” diye ekliyor yeni makalenin yazarı.

Araştırmada bilim insanları şu ürünleri kullandı:Magnezyum açısından zengin olan besinler: muz, yeşil yapraklı sebzeler, avokado, kaju fıstığı ve badem, baklagiller, tofu, yağlı balıklar, tohumlar ve tam tahıllar. Bitter çikolata da magnezyum açısından zengindir.

Daha fazla oku:

Kuantum fiziğinin temel teorisi nihayet kanıtlandı. Ana

NASA helikopteri Mars'ta gün batımını gösterdi. Toprak gibi görünmüyor.

Avrupa'da bir adada yaşayan 'efsanevi' kedi-tilki yeni bir alt tür olabilir

Kapak: Freepik'te DCStudio tarafından görüntü