Son zamanlarda yumurtaların ölçülü olarak tüketildiğinde sağlıklı bir kalbi destekleyebileceği keşfedildi.
Dergide yayınlanan bir araştırmadan elde edilen verilereLife, günde en fazla bir yumurta yerseniz, kalp hastalığına yakalanma olasılığının azalacağını gösterin. Yumurta tüketimi ayrıca kalp-sağlıklı metabolitlerin kan düzeylerini artırır.
Genel olarak, ilgili çalışmaların sonuçlarıyumurtaların kalbin durumu üzerindeki etkisi oldukça tartışmalıdır. Örneğin, 2018'de (çalışmanın sonuçları Heart baskısında yayınlandı), günde yaklaşık bir yumurta yiyen kişilerin daha az yumurta yemeyi tercih edenlere göre kardiyovasküler hastalık ve felç riskinin daha düşük olduğu biliniyordu.

Yeni bir çalışmada, Lang Pan, M.Sc.Pekin Üniversitesi Epidemiyoloji ve Biyoistatistik Bölümü, ekiple birlikte China Kadoorie Biobank'tan 4778 kişiyi seçti. Bu insanlardan 3.401'inde kalp hastalığı vardı. Daha sonra, yönlendirilmiş nükleer manyetik rezonans yöntemini kullanan uzmanlar, plazma örneklerinde 225 metaboliti inceledi. Bunlardan 24'ü, katılımcıların yediği yumurta sayısıyla bağlantılıydı.
Orta derecede yumurta yiyenlerinmiktarlarda, daha fazla apolipoprotein A1 proteini vardı. Ayrıca, bu insanlar kolesterolün atılmasını sağlayan ve kan damarlarının tıkanmasını önleyen daha büyük moleküllü yüksek yoğunluklu lipoproteinlere sahipti. Aynı zamanda, kan damarlarının tıkanması, kalp krizlerinin yanı sıra felce de yol açabilir.
Ek olarak, uzmanlar tespit etti 14Kalp hastalığı ile ilişkili metabolitler. Daha az yumurta yiyen katılımcıların, bu yiyecekleri düzenli olarak yiyenlere kıyasla daha düşük seviyelerde faydalı ve daha yüksek seviyede zararlı metabolitlere sahip olduğu ortaya çıktı.
Haber hikayeleri bir doktor reçetesiyle eş tutulamaz. Karar vermeden önce bir uzmana danışın.