Bilim İnsanları Gıdaların Demansa Karşı Neleri Koruduğunu Açıklıyor

Yaşla birlikte vücuttaki hücre tahribatını etkileyen inflamatuar süreçler yoğunlaşır. sayesinde

Bu, beynin daha hızlı veya daha yavaş yaşlanmasına neden olur ve demans gelişebilir.

Ancak doğru beslenirseniz bu duruma yakalanma riskinizi azaltabilirsiniz. Atina Ulusal Üniversitesi'nden bilim adamları bu sonuçlara vardılar. Kapodistrialar.

Uzmanlar, yaş ortalaması 73 olan 1059 kişinin katılımıyla bir araştırma yaptı. Katılımcılar yediklerine göre üç gruba ayrıldı.

Çalışma üç yıl sürdü.Başlangıçta, katılımcıların hiçbirinde bunama yoktu, ancak daha sonra 62 kişiye durum teşhisi kondu. Enflamatuar süreçlerin gelişimini destekleyen yiyecekler yediler, yani. derin işleme ürünleri. "Sağlıklı" yiyecekler - sebze ve meyveler, baklagiller ve kahve veya çay açısından zengin bir diyet - yiyen katılımcıların bunama olasılığı üç kat daha azdı.

Haftalık diyetleri 20 porsiyon meyve, 19 porsiyon sebze, dört porsiyon fasulye ve 11 porsiyon çay veya kahve içeriyordu.

Aynı zamanda, bilim adamları, gıda ve bunama arasındaki bağlantı hakkında kesin olarak konuşmanın imkansız olduğunu belirtiyorlar. Yiyecekler beynin yaşlanmasını engellemez, ancak patolojileri önlemeye yardımcı olur.

Kaynak: Gazeta.ru