Det finns många sätt att normalisera blodsockernivåerna.Som vetenskaplig forskning visar,
Förhöjt blodsocker är farligt förhälsa. Åtminstone de som kan orsaka skador på ögon, ben, blodkärl. Som ett resultat är en person mer benägen att få en stroke och hjärtinfarkt.
Forskare från University of Massachusetts, enligt Diabetes.co.uk, har hittat ett annat sätt att minska glukosnivåerna i kroppen. Detta är användningen av rött vin.

Som en del av studien studerade experter effekterna av flera typer av alkoholhaltiga och alkoholfria drycker på sockernivåerna.Dessa är fyra sorter av vitt och rött vin, fyra sorters te.
Rapporten som sammanställts från analysen konstaterade att alla röda viner signifikant sänkte blodsockret jämfört med vita. Detta berodde på α-amylas-hämmare.
Samtidigt bör vin och annan alkohol drickas med måtta.
Nyhetsberättelser kan inte likställas med ett läkares recept. Innan du fattar ett beslut, kontakta en specialist.